Saturday, September 5, 2009

Derkenar'ın Mutfağı - Sabah Kahvaltısı

Elixir efendi "Sabah" diye yazı yazar da ben yazıyı görüp arttırmaz mıyım?

Elixir efendi'nin ayakta olduğu saatlerde ben de ayaktaydım efendim ve şimdi anlıyorum havadaki o ilginç titreşimi. İstanbul'da ikimiz ayakta olduğumuz için aynı anda olmuş.

neyse, dedim madem erken kalktım bari faydalı biri olayım da Seden ile kendime kahvaltı hazırlayayım. Aklıma evde süzme yoğurt kalmadığı geldi ve süzme yoğurt almak için İcadiyede bildiğim bir dükkana yollandım. Ancak dükkan kapalı idi. Ben de ara sokaklarda dolaşarak vakit öldürmeye başlamıştım ki "Sude Süt Ürünleri" diye bir dükkana rastgeldim. Dükkanın vitrininde "Eski Kars Kaşarı" yazıyordu. Elixir efendi'nin "akış" yazısındakine uygun olarak eski kaşar ve gevrek ile kahvaltı edelim diye düşünerek destursuz daldım içeri. Yediğim dayaktan sonra "selaınaleykum, destur var mıdır?" diyerek tekrar içeri girdim.

Eski kaşarı tattığımda "sanki o bildiğimiz eski kaşar değil" diyerek şikayet edecek oldum ki, rizeli olduğunu daha sonradan öğrendiğim, dükkan sahibi açtı ağzını yumdu gözünü. Herkein artık inek peyniri yediğini, kimsenin kaliteye önem vermediğini, millete en basit keçi peynirini bile satamadığını vs vs vs anlatıp durdu. Ben de ona "milletin ağız tadı kalmadı ki abi, ne koyarsan yerler" diyerek karşılık verdim. bu karşılıklı "aaaah ah nerde o eski tatlar" konulu tartışmamız benim yarım kilo peynir, turşu ve gazete almam ile sonlandı.

Daha sonra bağlarbaşındaki benim "gevrek" fırınına gittim. çok seviyorum ben bu fırını zira çok güzel gevrek, rize simidi, ekmek ve pide yapıyorlar. Hatta bu sefer paskalya çöreklerini de denedim ve çok güzel çıktı. Keşke adlarını yazabilsem ama tabelaları bile yok ki.

neyse, eve geldim ve malzemelerimi çıkardım. üstüne tıklayınca büyük halini görebilirsiniz























Bu aşağıdaki de hanımefendinin kahvaltısı. domateslerin üzerinde azcık nane, kekik ve zeytinyağı var. Benimkini çekmedim zira herhalde eski kaşar ve sucuklu gevrek tostları ilginizi çekmezdi, değil mi? ahahahahahahaha















bu aşağıdaki de "paskalya çöreği" tatlısı. azcık ısıtıp üzerine Elixir efendinin hediye ettiği reçelden sürdüm. mis gibi oldu :)


























4 comments:

  1. Niye bilmiyorum, üzerine basınca fotoğrafların orjinali açılmıyor. Elixir?

    ReplyDelete
  2. Çiçek fikri güzel, bu arada saksı almam gerektiğini hatırladım.
    Bu arada Uruk'un elinin bir uğuru varmış, 36 senedir, ilk haftada kurutamadığım tek çiçek oldu.
    Seden

    ReplyDelete
  3. Valla ne bileyim, ben daha yeni uyandım :)
    Bugün evde miskinlik yaptım, kendimin miskin olabileceğini keşfediyorum.
    Link'ler çalışıyorsa o da çalışır diye düşünüyorum, ya öyle bir tık üzeri büyüme şeysi yoksa..yani fasilitesi diyorum :)

    ReplyDelete
  4. şimdi söz derkanar beyde...

    ReplyDelete