Tuesday, September 4, 2012

Hayatın sürpriz detayları

Bugünkü sürpriz'in biraz tarihçesi var..
Yıl 1984, babam yurtdışında çalışıyor, şubat 15 günlük tatilde Annem ve ben ona ziyaret yaptık..Babam tabii o zamanlar çok sevinçli..Ben desen zaten keyfim gıcır, ne istersem alınıyor, ne istersem yiyebiliyorum.
Çocukken nasılda herşeyi kendime yontuyorum..Müzik marketleri var, içeri girip kasetler seçiyorum..
Bir kasedi alıyorum..Rastgele..Sonra o kasedi çok seviyorum..
Kasedin B yüzünün kapanış şarkısı hızlı bitiyor..Şarkının devamı kasede sığmamış..Aklımda, zihnimde sadece şarkı çınlıyor..Ne vakit dinlesem şarkı hep 2 dakikada bitiyor..kesilip duruyor..bitişini bilmiyorum..

Çok seviyorum ..Ama yıllar gecince kimin olduğunu bile bilmediğim zihnimin bir köşesinde "sevdim" diye işaretlediğim şarkı tesadüflerle dolu hayatta bir kez daha çıktı karşıma..
Hemde olabilecek en tesadüf şekilde...

1 Eylül gecesi, gece saat 2..Otelde manzaraya karşı oturuyoruz...müzik olarak da bir iphone içerisinden rastgele şarkılar çalıyor..Bir müzik dinlemeye başlıyorum, çok seviyorum..Sonra o müziği yapan müzisyenin aslında Japon olduğunu öğrenip hafif yollu şok geçiriyorum..
Peki..Buraya kadar tamam..Sonra o japon'un diskografisini incelerken tamamen mucizevi bir rastlantı eseri aklımda kırıntı kadar kalan şarkıyı buldum..
En son 1984 yılında dinlediğim o şarkı..o tınıyı buluyorum..Tesadüf giderek keyifli hale geliyor..

Uzattım değil mi..
Şarkı bu.. Adı Merry Christmas Mr. Lawrance - Ryuichi Sakamoto

Hayat bazen tesadüflerin toplamından ibaret..bazen
Tesadüflere sevinmemek elde mi ? 
Hoşgeldin..

No comments:

Post a Comment