Monday, August 2, 2010

Bir ingiliz klasiği..HASHBROWN ..Türkçesi yok avcunuzu yalayın :)

Hashbrown aslında İngilizlerin yokluk zamanlarında ,kenarda köşede kalmış patatesleri değerlendirmek amacıyla pişirdikleri kendi halinde bir kızartma çeşnisi.
Klasik İngiliz kahvaltısının vazgeçilmezlerinden, bende nişastalı yiyecekleri seven biri olarak bu hashbrown'lara hastayım.Evet kızarmış patatesten ne farkı var diyenlere sen böyle kızarmış patates mi gördün ?

Patatesi kesiyosunuz jülyen biçiminde, sonra bunları bir yumurta ile birleştiriyorsunuz yoksa dağılıyorlar..Biraz tuz ve karabiber ekliyorsunuz ve kızgın yağda kızartıyorsunuz..Arzu üzerine birazcık soğan'da ilave edebilirsiniz..Bundan sonrası mideye şenlik..

Nasıl ? Leziz görünüyor değil mi ? :)
Parmaklar ve Fotoğraflar benim değil..Canım çekti bir anda dalıp buldum fotoları..
Klasik bir ingiliz kahvaltısında 2'nci tanıtım ayağını baked bean'lar (fasulye ama öyle böyle değil) oluşturuyor..Kısa zamanda da bunları yazacağımı düşünüyorum.

Şimdilik afiyet olsun..Bir pazar kahvaltısında denemenizi öneriyorum.Üşeniyorsanız McDonald'slarda kahvaltı saati bitmeden tanesini 1,5 TL'ye alabilirsiniz.Çok da lezzetli yapıyorlar, pisboğazım ya bunu da biliyorum illaki.

1 comment:

  1. ya iglo ya da türevi bir firma çıkarmış
    at buzluğa
    or yeni kağıthane metro seferinde alalım

    ReplyDelete