Thursday, October 22, 2009

elixir usulü tagliatelle

Dün akşam kendime göre bir makarna pişirdim.Tam 7 dakika kaynattım.Sonuç : şahane..

-1 paket barilla tagliatelle (500 gr) ben 250 gr'dan çıkardığım tarifi yazıyorum.

-1 paket krema
-150 gr acılı sucuk
-Göz kararı Biberiye/Rosemary
-50 gr hindi salam
-göz kararı kurutulmuş domates
-1 tane yumurta sarısı

Önce bol suda makarnamızı haşlıyoruz, haşlanırken yapışmaması için içine biraz tuz ekliyoruz.Kaynama devam ederken fazla derin olmayan bir tavaya ince kestiğimiz sucukları atıyoruz, ilave olarak da salamları rulo haline getirip dilimleyerek ekliyoruz.
Bunları yeterince yağlarını verdiğinde de Biberiye'leri ekleyip biraz daha döndürüp içine önceden yumuşattığımız kuru domatesleri ve kremayı da ekleyip krema'nın kendini salmasını bekliyoruz.

Makarna tam 7 dakikada şahane kıvamına geliyor..Haşladığımız suyu olduğu gibi boşaltıp, tencereye biraz becel koyup makarnayı üzerine ilave edip şöyle bir döndürüp içine 1 yumurta sarısını ekleyip yine bir tur makarnayı tencere içinde döndürüyoruz.
Daha sonra da sosumuzu makarna içine ekleyip biraz karıştırıp tabaklarımıza koyup afiyetle yiyoruz.

budur..Yarım paketten lezzetli 2 porsiyon çıkarttım.. Yanında da 2008 Kavaklıdere Angora güzel gitti, tavsiye ederim.

9 comments:

  1. bir şekilde, bir gün... illaki deneyeceğim. ki makarna yiyemeyen adamım. bakalım...

    ReplyDelete
  2. yapsın ve yiyelim kardeşim
    aha ona mutfak

    ReplyDelete
  3. tamam gün tesbit edin..malzemeleri alir yaparim nedir ki..
    2 kutu tagliatelle'e ile maymun ederim sizi..
    :)

    ReplyDelete
  4. BİBERİYE GETİRMEYİ UNUTMA BİR DE

    ReplyDelete
  5. yarış günü bu pazar abu dabi bilin dee mi ? biberiye getiririm.tazesi yok..kurutulmustur haber vermedim olmasin bilakis..

    ReplyDelete
  6. biliim
    biliim

    ben kurusuna bile sahip değilim ki burun kıvırayım...

    ReplyDelete