Monday, April 26, 2010

3D Yayın ve uzun süreli seyirde oluşabilecek riskler

Sevgili okuyucu,
Biliyorum daha evinde HD televizyonu bile zar zor seyrederken üstüne bir de 3D televizyon çıkınca sende afalladın.
Haklısın bende afalladım lakin Samsung'un 3D lansmanı yaparken Avustralya'daki samsung'un yerel web sitesindeki uyarıları da dikkate almayı tavsiye ediyorum.

Uzun süreli 3D seyretmek sağlığa zararlıdır, özellikle göze, ailede epilepsi riski varsa seyrederken dikkatli olun demişler..Abartıp şöyle de devam etmişler:
3D modunda da etkiler sonra, oryantasyon bozukluğu, göz yorgunluğunu tutması, algısal düşüklüğe neden olabilir  Bu kullanıcıların bu etkilerin ortaya çıkma olasılığını azaltmak için sık sık molalar önerilir

Tabii ki şunu da düşünmekte fayda var, 3D televizyon almak 3D seyretmek için yeterli değil, daha buna uygun yayın bile yok.
Normal yayınlar bile kaliteli değilken, üstüne HD yayınlar bile azken bir de şımarık TV üreticileri sanki 3D yayın varmış gibi malını satmaya çalışıyor..Sanki 3D TV alınca görüntü de 3D olacak..daha neler!
Oha diyorum !
YAYIN YOK..bu neyin acelesidir anlamış değilim :)
YAYIN YOKKEN NE 3D'si alo diyorum size...Kanmayın bu oyunlara..

No comments:

Post a Comment